طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم درس11 تنوّع آب‌وهوای ایران

برای آمادگی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. دو تصویر یکی از جنگل‌های شمال و دیگری از پوشش گیاهی مناطق داخلی ایران را نشان دهید. از دانش آموزان بخواهید آنها را با هم مقایسه کنند و نوع آب و هوای آنها را حدس بزنند. تصاویری از نواحی مختلف آب و ...

0 7.4k
طرح درس و روش تدریس اجتماعی هفتم، درس11 : تنوّع آب‌وهوای ایران

برای آمادگی می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. دو تصویر یکی از جنگل‌های شمال و دیگری از پوشش گیاهی مناطق داخلی ایران را نشان دهید. از دانش آموزان بخواهید آنها را با هم مقایسه کنند و نوع آب و هوای آنها را حدس بزنند.

تصاویری از نواحی مختلف آب و هوایی را روی کاغذ بچسبانید. تصاویری از حیوانات شاخص نواحی مختلف نیز تهیه کنید. تصاویر نواحی را به دانش آموزان نشان دهید و از آنها بخواهید حدس بزنند میزان دما، بارش و رطوبت این مناطق چگونه است؟

سپس تصاویر جانوران هر منطقه را نشان دهید و از دانش آموزان بخواهید...

در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 10 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.

اهداف درس:

✅ با استفاده از داده‌های دما و بارش یک منطقه منحنی دما و بارش آن را ترسیم کند.
✅ با توجه به نقشه نواحی آب و هوایی نوع اقلیم مناطق مختلف را معین کند.
✅ ویژگی‌های چهار ناحیه آب و هوایی ایران را بیان و آنها را با هم مقایسه کند.
✅ ارتباط بین شرایط آب و هوایی و نوع پوشش گیاهی و زندگی جانوری را معین و مفهوم زیستگاه را بیان کنند.


ارسال دیدگاه

برای ارسال نظر لطفا ورود یا ثبت نام کنید.

7,000 تومان