برای شروع کار، معلم با دادن چینه، پاک کن، گیره فلزی، و واحدهای غیراستاندارد دیگر در گروهها در کلاس از آنان میخواهد که مدادهای خودشان را اندازه بگیرند، و بیان کنند مدادشان چند گیره، چند چینه و … دارد. سپس از دانش آموزان میخواهد با برقراری ارتباط...
0
7.4k
برای شروع کار، معلم با دادن چینه، پاک کن، گیره فلزی، و واحدهای غیراستاندارد دیگر در گروهها در کلاس از آنان میخواهد که مدادهای خودشان را اندازه بگیرند، و بیان کنند مدادشان چند گیره، چند چینه و … دارد.
سپس از دانش آموزان میخواهد با برقراری ارتباط کلامی، طول یک جسم را و اندازه آن را تعریف کنند.
معلم سؤال میکند برای اندازه گیری طولهای مختلف از وسایل مختلف استفاده کردیم، این روش چه اشکالی در اندازه گیری ایجاد مینماید؟ آنان چه راههایی را پیشنهاد میدهند؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ اندازه طول اشیاء را با وسایل مختلف بدست آورند.
✅ علل مختلف بودن اندازه گیری طول یک شی با اشیاء مختلف را بیان کنند.
✅ توضیح دهند چرا برای اندازه گیری دقیق طول اشیاء به یک واحد ثابت نیاز داریم.
✅ ساعتهای مختلف را با نیم بخوانند.
سپس از دانش آموزان میخواهد با برقراری ارتباط کلامی، طول یک جسم را و اندازه آن را تعریف کنند.
معلم سؤال میکند برای اندازه گیری طولهای مختلف از وسایل مختلف استفاده کردیم، این روش چه اشکالی در اندازه گیری ایجاد مینماید؟ آنان چه راههایی را پیشنهاد میدهند؟
در این قسمت، طرح درس و روش تدریس درس مذکور به صورت یک فایل 8 صفحه ای آورده شده است. این فایل در قالب ورد تهیه و تنظیم شده و امکان ویرایش آن وجود دارد.
اهداف درس:
✅ اندازه طول اشیاء را با وسایل مختلف بدست آورند.
✅ علل مختلف بودن اندازه گیری طول یک شی با اشیاء مختلف را بیان کنند.
✅ توضیح دهند چرا برای اندازه گیری دقیق طول اشیاء به یک واحد ثابت نیاز داریم.
✅ ساعتهای مختلف را با نیم بخوانند.