5,000 تومان
  • فروشنده : کاربر

  • کد فایل : 43250
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 4.8k

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود پیشنهاد ارزشیابی ضرورت کارکرد متد نوین ارزشیابی توصیفی و جایگاه آن در آموزش ابتدایی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی ضرورت کارکرد متد نوین ارزشیابی توصیفی و جایگاه آن در آموزش ابتدایی

0 4.8k
دانلود پیشنهاد ارزشیابی ضرورت کارکرد متد نوین ارزشیابی توصیفی و جایگاه آن در آموزش ابتدایی

دانلود پیشنهاد ارزشیابی ضرورت کارکرد متد نوین ارزشیابی توصیفی

و جایگاه آن در آموزش ابتدایی

فرمت فایل : ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات : 6 صفحه

شرح مختصرفایل

مقدمه کوتاه

گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بالفاصله منتشر گردید)محمد حسن مقنی زاده،.)1831 اجرای آزمایشی این طرح درچهار سال تحصیلی بعد ادامه داشته است.هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه «نمی داند» فرهنگموفقیّت رامی توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کالس غالبکرداطّالعات حاصل از سنجش و ارزشیابی مستمر هر دانش آموز باید به این پرسش معلم پاسخ دهد که این دانش آموز درکجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه میتوانم بکنم؟ نه اینکه معلم نتیجه گیری کند کهمثالً این دانش آموز زیرحد متوسط یا کند ذهن یا تیزهوش است. « ارزشیابی توصیفی»الگوی جدیدی است که تالش می کند زمینه ای را فراهم سازد تا دانش آموزان در کالس درس با شادابی و نشاط بهتر و بیشتر و عمیق تر مطالب درسی را یاد بگیرند.

بنابراین، به جای توجه افراطی به آزمون های پایانی و نمره، روند یاددهی و یادگیری را در طول سال تحصیلی مورد توجه قرار می دهد و در راستای این توجه، رشد عاطفی و اجتماعی و حتی جسمانی دانش آموز را نیز در نظر می گیرد. این طرح با هدف بهبود کیفیت یادگیری و یاددهی و افزایش بهداشت روانی محیط یاددهی و یادگیری، تغییرات اساسی را در نظام ارزشیابی فعلی پیشنهاد کرده است. از جمله تغییر مقیاس فاصله ای)۰تا۰۰(به مقیاس ترتیبی، تغییر ساختار کارنامه و تبدیل آن به کارنامه توصیفی تحت عنوان گزارش پیشرفت تحصیلی، تغییر و تنوع بخشی به ابزارها و روش های جمع آوری اطالعات از وضعیت تحصیلی دانش آموز، مانند: پوشه کار، آزمون های عملکردی، فهرست وارسی و برگ ثبت مشاهدات، تغییر در رویکرد کلی ارزشیابی از ارزشیابی پایانی به ارزشیابی تکوینی و فرآیندی تغییر در مرجع تصمیم گیرنده در ارتقای دانش آموزان. در این طرح، به جای امتحانات پایانی، معلم و شورای مدرسه، مرجع صاحب صالحیت تصمیم گیری تعیین شده اند.


5,000 تومان