دانلود تحقیق درمورد تعريف خانواده

دانلود تحقیق درمورد تعريف خانواده

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد تعريف خانواده

با دانلود تحقیق در مورد تعريف خانواده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تعريف خانواده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تعريف خانواده ادامه مطالب را بخوانید.

 

نام فایل:تحقیق در مورد تعريف خانواده

فرمت فایل: word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:78 صفحه

قسمتی از فایل:

قبل از تعريف خانواده به ريشه لغوي اين واژه مي‌پردازيم. كلمةfamily يا خانواده مشتق از يك كلمة لاتين يعني familia است. از نظر ترمينولوژي اولين بار به اين كلمه در گياه‌شناسي و سپس جانورشناسي بكار رفت و سرانجام به خانواده انساني اطلاق گرديد.كلمه معادل آن در زبان يوناني oikonomia است كه كلمة Economic يعني اقتصاديات از آن مشتق شده‌است. اين مسئله نشان مي‌دهد به زعم پيشينيان خانواده قبل از هرچيز يك سازمان اقتصادي است. (جامعه‌شناسي ساموئل‌كينگ ج 2 ص146).

تعاريف متعددي از جانب اندشمندان از خانواده مطرح شده‌است. اما در كل مي‌توان تعريف نسبتاً جامعي بدين قرار از خانواده ارائه داد.« خانواده گروهي خاص، اجتماعي و متضمن قرارداد و داراي روابط خاص نسبي از طريق همخوني يا سببي از طريق زناشوئي و فرزندپذيري و داراي فرهنگ‌ جزئي و بالنسبه خاص و داراي استمراري ويژه است كه از گروه‌هاي تصادفي و اتفاقي جدا است.  (جزوء دست‌نويس ساروخاني15/8/64)

درواقع با پيوندهاي خاص سببي يا نسبي افراد خانواده نسبتهاي گوناگون مانند زن، شوهر، مادر، پدر، پسر، برادر، خواهر به يكديگر پيدا مي‌كنند. و به دليل ارتباط دائم و متقابلي كه ميان اين اعضاء برقرار مي‌گردد، فرهنگ مشتركي نيز ميان آنان پديدار مي‌شود و ويژگي‌هاي مشتركي آنان را به يكديگر پيوند مي‌دهد و مانند آنچه اخلاف يك نياي مشترك را به يكديگر پيوند مي‌دهد همانطور كه گفته شد به جزء پيوندهاي مهم خوني يا زناشوئي پيوند‌هاي ديگري نيز ممكن است در خانواده و پس از تشكيل آن بوجود آيد. اين پيوندها مي‌تواند از طريق فرزندپذيري حاصل شود. مثلاً هنگامي كه فرزند ديگري به خانه آورده مي‌‌شود اين فرزند صاحب حقوقي خاص مي‌گردد و جزئي از اعضاء خانواده محسوب مي‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر