دانلود تحقیق درمورد رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی

دانلود تحقیق درمورد رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی

با دانلود تحقیق در مورد رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد رسانه‌های جمعی و سرمایه اجتماعی

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

مفهوم سرمایه اجتماعی ( Social Capital ) به‌طور روز افزون در حال گسترش است. این عبارت که در سال‌های اخیر وارد حوزه علوم اجتماعی شده است، دریچه‌ی تازه‌ایی را در تحلیل و علت یابی مسائل اجتماعی گشوده است و گاهی در قلمرو رسانه‌های جمعی مطرح می‌شود. مطالعات و تحقیقات وسیعی در این زمینه توسط صاحب نظران و دانشمندان صورت گرفته است. صاحب نظران و نظریه پردازنی چون "جیمز کلمن" ( James Coleman)، "رابرت پوتنام" ( Robert Putnam)، "پیر بوردیو"( Pierr Burdarue)، "فرانسیس فوکویاما" ( Francis Fukuyama)، "گری بیکر" ( Gary Becker)، "ارو" ( Arrow ) و... . این مقاله ابتدا به معرفی" سرمایه اجتماعی" و انواع آن پرداخته است و در این رابطه نظریات مختلف دانشمندان مطرح در این حوزه را ارائه می‌کند. سپس با استفاده از نظریات و پژوهش‌های این دانشمندان به‌ویژه پژوهش‌های "رابرت پوتنام" به بررسی رابطه‌ی موجود میان سرمایه‌ی اجتماعی و رسانه‌های جمعی می‌پردازد.

مفهوم سرمایه اجتماعی

" سرمایه اجتماعی" به‌طور کلی از دو واژه "سرمایه " و" اجتماع" تشکیل شده است. این دو کلمه نشان دهنده این است که اولاً این مفهوم ماهیتی زاینده داشته و ثانیاً فردی نیست.

بر همین اساس در تعریف خاص آن می‌توان گفت: " سرمایه اجتماعی" از مجموعه هنجارها و ارزش‌های موجود در سیستم‌های فکری، علمی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه نشأت می‌گیرد. این هنجارها و ارزش‌ها نیز حاصل تأثیر نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، نوعی نظام سیاسی و روابط انسانی است که دارای ویژگی هایی از قبیل؛ اعتماد متقابل، تعامل اجتماعی متقابل، گروه‌های اجتماعی، احساس هویت جمعی و گروهی، احساس وجود تصویری مشترک از آینده و کار گروهی و تیمی که از عوامل بنیادی آن به شمار می روند، است.

" سرمایه اجتماعی" امروزه نقش مهم‌تری را در میان سایر سرمایه‌ها مانند، سرمایه‌ی فیزیکی و انسانی در جوامع ایفا می‌کند. این سرمایه، انسجام بخش روابط میان انسان‌ها با سازمان‌ها و شبکه‌های ارتباط جمعی و گروهی است. در نبود آن، سایر سرمایه‌ها اثر بخشی خود را از دست داده و پیمودن راه‌های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی، ناهموار و دشوار خواهد بود. سرمایه اجتماعی نیز مانند سایر سرمایه‌ها مولد است و امکان دستیابی به اهداف مشخصی را فراهم می‌کند که بدون آن غیرقابل دسترسی خواهد بود. این سرمایه بستر مناسبی برای بهره برداری سرمایه‌های انسانی، فیزیکی و راهی برای موفقیت یک جامعه محسوب می‌شود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر