دانلود تحقیق درمورد اثر ازت بر خاك

دانلود تحقیق درمورد اثر ازت بر خاك

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اثر ازت بر خاك

با دانلود تحقیق در مورد اثر ازت بر خاك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اثر ازت بر خاك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اثر ازت بر خاك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اثر ازت بر خاك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:12 صفحه

قسمتی از فایل:

پيشگفتار :

    تاريخچه علم خاك با استفاده از آب و آبياري براي بهره برداري از خاك آغاز مي گردد . در ابتداي قرن 17 ميلادي يك پزشك و شيميدان اهل فنلاند بنام وان هلمونت آزمايشي انجام داد كه بعنوان سرآغاز تاريخچه جديدي بحساب مي آيد .

چغندر قند بعنوان يك محصول مهم زراعي نقش بسزايي در اقتصاد برخي از كشورها دارد و توليد هرچه بيشتر اين محصول در واحد سطح يا هكتار نيازمند مطالعات دقيق و همه جانبه از سوي محققان مي باشد كه در اين نقش عناصر غذايي و تاثير آن بر عملكرد اين محصول مهم زراعي حائز اهميت مي باشد .

در اين مقاله سعي شده تا حد امكان به بررسي نقش و ميزان اين عناصر در خاك و همچنين اثرات آن بر روي عملكرد چغندر قند مورد بررسي قرار گيرد . اميد است كه توانسته باشم رضايت خاطر استاد عزيزم را فراهم آورم .

 

                                       

 

 

جذب ازت و غلظت آن :

به نظر مي رسد گياهان مورد تناوب براي رسيدن به ماكزيمم توليد محصول به 200 الي 250 كيلوگرم ازت خالص در هكتار نيازمند باشد . مقدار كودي كه قبلاً به گياهان مورد تناوب داده شده تأثير زيادي بر روي مقدار ازت موجود در گياه در زمان برداشت دارد . بدون هيچگونه كودي، گياه ممكن است در زمين هاي فقير و بدون ذخيره ازت، به مقدار 25 كيلو در هكتار و در زمين هاي حاصلخيز مقدار 100 كيلو ازت در خود نگه دارد . در بهار بوته هاي جوان مقدار 5% ازت در ماده خشك برگ و 3% در ماده خشك ريشه نگه مي دارند . اين غلظت با ادامه رشد گياه بسرعت كاهش مي‌يابد و در زمان برداشت و در يك زراعت با حداكثر محصول شكر مقدا ازت در ماده خشك برگ 3% و در ماده خشك ريشه 8/%  است.

 

كمبود ازت و علائم تشخيص آن :

بر خلاف علائم كمبود ساير عناصر، علائم كمبود ازت تقريباً در تمام مراحل رشد گياهان مورد تناوب مشاهده مي شود. بذور گياهان مورد تناوب داراي مقدار كافي ازت براي ظهور كوتيلدون ها است. ليكن براي جلوگيري از بروز كمبود بايستي فوراً گياه شروع به جذب ازت از خاك نمايد. در خاكهاي فقير با مقدار كم ازت، علائم كمبود از زمان ظهور اولين برگ هاي حقيقي و متعاقب آن سلير برگ ها شروع مي گردد. علائم كمبود ممكن است با افزايش سن گياه، توسعه يابد. در مقايسه با آنچه كه در كمبود منگنز ، بر و منيزيوم ديده مي شود ، علامات خاصي كه مشخصه كامل كمبود ازت باشد وجود ندارد.برگهاي گياه در اثر كمبود پيچيده مي شود و نخست به رنگ سبز روشن و بعد به زردي
 مي گرايند. كمبود ازت باعث كاهش غلظت كلروفيل و مقدار فتوسنتز در برگهاي مسن تر مي گردد، اين برگها اغلب پژمرده شده و قبل از رسيدن مي ميرند و برگهاي جوان تر معمولاً داراي پهنك باريك و دمبرگهاي طولاني مي باشند. برگهاي داراي كمبود معمولاً محتوي 9/1 الي 3/2% ازت در ماده خشك خود مي باشند. بوته هايي كه علامت كمبود دارند مقدار 70 تا200 واحد در ميليون ازت به صورت نيترات در خود دارند در حاليكه در بوته هاي بدون علامت كمبود اين مقدار 350 تا 35000 واحد در ميليون است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر