6,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 46231
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1602
  • تعداد فروش: 2

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد كشور آلمان

دانلود تحقیق درمورد كشور آلمان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد كشور آلمان

با دانلود تحقیق در مورد كشور آلمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كشور آلمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كشور آلمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كشور آلمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

سقوط جمهوری وايمار با آغاز بحران اقتصادی جهانی در سال ۱۹۲۹ شروع شد. حزب ناسيونال سوسياليسم آلمان به رهبرى آدولف هيتلر كه گرايشهای افراطی ضد دمكراتيك و يهودی ستيزانه ی بيمارگونه را با تبليغات ظاهراً انقلابى، توأم كرده بود، در سال ۱۹۳۰ جهش‌آسا تبديل به يك وزنه ی سنگين سياسی گرديد و در سال ۱۹۳۲ قويترين حزب كشور شد.

در آخر ژانويه ی ۱۹۳۳ هيتلر به مقام صدارت عظمای آلمان رسيد. طولی نكشيد كه هيتلر قدرت نامحدودی برای خود دست و پا كرد و ساير احزاب را ممنوع ساخت. اتحاديه های كارگری سركوب شدند، حقوق شهروندی لغو و آزادی مطبوعات زير پا گذاشته شد. هنگامی كه در سال ۱۹۳۴ هيندنبورگ ارتشبد سابق و رئيس جمهور آلمان درگذشت، هيتلر هر دو مقام را صاحب شد.

او با ايجاد موقعيتهای شغلی و برنامه های تسليحات ارتش، موقتاً به اقتصاد كشور اندكی جان بخشيد و از فرصت پايان بحران جهانی اقتصادی هم سود جست. اما پس از به چنگ آوردن قدرت، طرحهای ضد انسانی يهوديستيزانه ی خود را به اجرا گذاشت و تمامی حقوق مدنی و انسانی اين طيف از جامعه را زير پا نهاد. بسياری از بهترين روشنفكران، هنرمندان و دانشمندان آلمان يا كشته شدند و يا از كشور گريختند.

هيتلر نقشه ی تسلط كامل بر اروپا را در سر ميپروراند. ابتدا در سال ۱۹۳۹ به چكسلواكی لشكر كشيد و بعد با حمله به لهستان آتش جنگ دوم جهانی را برافروخت. اين جنگ پنج سال و نيم به طول انجاميد و ۵۵ ميليون انسان را به كام مرگ كشيد. در سال ۱۹۴۲ تمامی يهوديانی كه در دام فاشيستها گرفتار شدند، راهی اردوگاههای مرگ شدند.

شمار قربانيان اين اردوگاهها را تا شش ميليون نفر تخمين ميزنند. اما در همين سال يعنی ۶۴ سال پيش، ورق برگشت و ارتش آلمان در همه ی جبهه های جنگ، متحمل شكست های سنگين شد. سرانجام در سال ۱۹۴۵ سراسر آلمان به اشغال نيروهای متفقين در آمد و در ۳۰ آوريل آن سال، ديكتاتور دست به خودكشی زد و جانشين منصوبش دريادار دونيتس، هشت روز پس از خودكشی هيتلر، آلمان را بی قيد و شرط به نيروهای پيروزمند تسليم كرد.

پس از اين شكست و تسليم، نيروهای پيروزمند، دولت و مسئولان استبداد ناسيونال سوسياليستی را در دادگاه نورنبرگ به جرم جنايت عليه بشريت و صلح، محاكمه كردند. در روز پنج ژوئن همان سال، متفقين يعنی ايالات متحده امريكا، انگليس، شوروی و فرانسه، قدرت سياسی و نظامی كل آلمان را بدست گرفتند.

يك سال پيش از آن متفقين در لندن پيمانی به امضا رسانده بودند كه طبق آن كشور آلمان و همچنين پايتخت آن برلين به چند منطقه ی اشغالی تقسيم ميشد. با تسلط متفقين، آلمان به چهار منطقء اشغالی قسمت گرديد و هر كدام از نيروهای پيروزمند، بخشی از آن را زير فرمان و اداره ی خود گرفتند. در ضمن برای كشور لهستان نيز جبران خسارات ارزى، به زيان آلمان مقرر شد بی آن كه در مورد تعيين مرز ميان آن دو كشور اتفاق نظر نهايی پديد آمده باشد.

اين اتفاق نظر در مورد آلمان نيز نميتوانست بسادگی حاصل شود. نخست شوروی كه يكی از نيروهای اصلی متفقين بود، قصد داشت از جمله برای حفاظت خود و استقرار سوسيالسم در بخشی از اروپا دستكم شرق آلمان را از ديگر نقاط كشور مجزا كند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر