4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29515
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1710
  • تعداد فروش: 5

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حركات ارتعاشي و امواج

دانلود تحقیق درمورد حركات ارتعاشي و امواج

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد حركات ارتعاشي و امواج

با دانلود تحقیق در مورد حركات ارتعاشي و امواج در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حركات ارتعاشي و امواج را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حركات ارتعاشي و امواج ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حركات ارتعاشي و امواج

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:17 صفحه

قسمتی از فایل:

 ارتعاش و موج در بسياري از پديده هاي جهان نقش مهم و اساسي دارند. موج چنان كه ميدانيم، يكي از وسيله هاي انتقال انرژي از جايي به جاي ديگر است. انتقال انرژي به دو راه صورت مي گيرد: يكي به وسيله انتقال ماده، به اين معني كه ماده به هنگام انتقال، انرژي جنبشي و انرژي دروني خود را نيز با خود مي برد، ديگري به وسيله موج و در اين گونه انتقال انرژي خود ماده منتقل نمي شود.

موج انواع مختلف دارد ولي طرز انتقال انرژي توسط همه انواع آن يكسان است: موج در اثر حركت ارتعاشي ماده توليد مي شود و به وسيله محيط مادي منتقل مي گردد و انرژي حاصل از منبع ارتعاش را با خود انتقال مي دهد. امواج الكترومانيتيك در خلاء نيز منتشر مي شوند. علاوه بر اين، ‌ارتعاش و موج هر دو در توجيه و درك بسياري از مباحث فيزيك، مانند صوت، پاره اي از مظاهر نور، گرما، ‌ميكروويو و دنياي وراء اتمها، هسته ها نقش مهم و اساسي دارند.

هر حركتي چه ساه و مركب، اگر در زمانهاي مساوي و متوالي بنام «زمان تناوب» عيناً تكرار شود « حركت تناوبي» ناميده مي شود. حركات تناوبي سريع را معمولاً‌ « حركت ارتعاشي» مي نامند. 


4,000 تومان